Waktu Solat

Thursday, April 7, 2011

Pelik dengan perangai manusia sekarang

Aku tak pelik dengan perangai manusia hari ini.

Aku pelik dengan orang yang bertanya perkara-perkara pelik.

Umat Islam pada hari ini banyak pada kuantiti tapi kurang kualiti.

Kebiadapan mencemuh orang adalah akibat kurangnya akhlak yang diterapkan didalam Islam.

Umat Islam pada hari ini suka berhibur laki perempuan menari poco-poco bersama dengan alasan bersenam.

Perbuatan yang tak menghalalkan cara.

Sejauh manakah batas-batas ini dijaga? ade? takde kan...

Yoga ada perbuatan pemujaan yang dilakukan oleh penganut hindu.
Sedangkan Islam melarang umatnya meniru perbuatan penyembahan yang dilalukan oleh orang kafir. Kalau nak kata senaman, solat pun senaman yang lagi berpahala. Kenapa tak buat? kita terlalu meniru-niru perbuatan orang kafir.

Sekarang heboh pula video lucah ...... Tersebar secara berluasa...? Setahu aku... kalau seseorang itu mengedar atai memiliki video lucah akan ditangkap dan didakwa ttp ada orang menyatakan beliau ada simpan video lucah kenapa tak ditangkap?????????

Kita niii seronok sangat dengan cerita yang tidak benar....!!! Wahai seluruh rakyat Malaysia jika kita menyebarkan fitnah maka tunggulah azab dari ALLAH.

Allah s.wt. telah berfirman maksudnya
"Hai bani selama engkau berdoa dan berharap kepadaku, aku ampun akan apa yang terjadi daripada kamu dan tidak aku hirau bertapa banyaknya.
Hai bani adam andaikan dosa mu memuncak kelangit kemudian engkau meminta ampun kepada ku, aku ampun bagi mu dan tidak aku hiraukan bertapa banyaknya.
Hai bani adam sendainya engkau datang kepadaku dengan dosa sepenuh bumi asalkan engkau tidak menyekutukan aku dengan sesuatu pun, nescaya aku isi semua itu dengan pengampunan."

Pandangan Ulama pada hari ini dipandang sepi. Pandangan orang berkepentingan dunia lebih dipandang tinggi.
Jika Ulama bersuara dan mengeluarkan fatwa maka ada pihak-pihak yang menidakkannya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails