Waktu Solat

Saturday, June 6, 2009

Putera Arab tempah pesawat RM1.68b



" LONDON - Sebuah pesawat gergasi Airbus A380 yang berharga £300 juta (RM1.68 bilion) direka khas untuk seorang kerabat diraja dari Asia Barat, lapor sebuah akhbar semalam.Namun, apabila pengubahsuaian pesawat itu siap tiga tahun lagi, ia bakal menjadi jet peribadi terbesar di dunia. Pemilik sebenar pesawat tersebut masih belum diketahui tetapi Putera Al-Waleed bin Talal dari Arab Saudi disebut-sebut membuat tempahan itu. Reka bentuk dalaman pesawat itu direka oleh firma Design Q yang beribu pejabat di Worcestershire, Britain. "

Kerabat Diraja Arab sanggup menghabiskan ratusan jutaan ringgit untuk kepentingan peribadi. Adakah mereka lupa anugerah yang dikurniakan oleh Allah untuk membantu sesama umat Islam? Adakah mereka lupa dengan penderitaan rakyat palestine yang dilakukan oleh Israel? Apakah sumbangan kita untuk membantu umat Islam yang sering ditindas oleh golongan-golongan yang benci kepada kebangkitan Islam?

Marilah kita sama-sama membantu seberapa yang boleh sama ada dengan wang ringgit, tenaga, idea yang bernas dan sekurang-kurang dengan doa setiap umat Islam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails