Waktu Solat

Saturday, September 18, 2010

KELEBIHAN BERSELAWAT KE ATAS RASULULLAH S.A.W


Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa, "MalaikatJibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku.


Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapayang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akansaya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilatmenyambar."


Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat keatas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."


Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawatkepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkatkepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."


Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yangberselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnyaseperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."


Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W.? Paramalaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat keatas Rasulullah S.A.W.

No comments:

Related Posts with Thumbnails