Waktu Solat

Tuesday, May 12, 2009

Bersyukur......


Ingatlah bahawa Allah telah berfirman dalam Al-Quran yang bermaksud " manusia merancang, Allah swt juga merancang, sesungguhnya perancangan Allah lah sebaik-baik perancangan……. " Walaupuan musuh Allah itu membuat pelbagai perancangan untuk menjaduhkan Islam.. tetapi perancangan Allah melebihi daripada perancangan manusia.

Apa jua yang berlaku di Perak ini.... kita jadikan iktibar. Kemenangan ini harus disambut dengan sujud syukur kepada Allah. Kita jangan ingat semua kemenangan ini atas usaha kita semata-mata. Kita jangan leka dengan kemenangan ini, segala usaha untuk mengekalkan kemenangan ini perlu diteruskan.

Dalam kegembiraan ini jiga kita perlu sentiasa ingatkan Allah. Kita wajib meneruskan doa demi keselamatan/kesejahteraan pemimpin/yang dipimpin. Sama-samalah kita berdoa agar Allah menjauhkan semua bentuk bencana yang pasti menggugat kedamaian rakyat seluruhnya.

Namun, apa yang penting daripada segala-galanya ialah mendoakan supaya DUN Perak berjaya dibubarkan. Doakan supaya tiada apa-apa halangan untuk matlamat itu. Doakan supaya PRU Negeri berjalan tanpa gangguan.

Gunakanlah hak kia sebagai pengundi dengan sebijak-bijaknya. Kita sendiri telah melihat siapa yang benar dan siapa yang salah dalam kemelut yang sedang berlaku sekarang ini. Janganlah jadikan pisang berbuah dua kali.

Perak memerlukan pemimpin yang rela berkhidmat kepada rakyat, bukannya yang gila kuasa. Tolak pemimpin yang mengkesampingkan kepentingan rakyat dan mendahulukan kepentingan diri.

No comments:

Related Posts with Thumbnails