Waktu Solat

Wednesday, June 30, 2010

Facebook Mempertahankan Penghinaan ke atas Nabi SAW


Nilai-nilai Barat telah menunjukkan kebusukkannya. Baru-baru ini, laman sesawang sosial Facebook telah memberikan ruang kepada para penghina Nabi SAW untuk mempromosikan apa yang disebut sebagai "Draw Muhammad Day". Ia merupakan suatu tindakan provokatif yang mengajak orang ramai untuk memuat naik gambar-gambar yang menghina Nabi Muhammad SAW. Di England, tindakan penghinaan ini mendapat kecaman yang hebat daripada kaum Muslimin.

Dalam suatu kenyataan, syarikat yang berpangkalan di Californa ini membela kumpulan yang mendakwa sebagai "kebebasan menyatakan pendapat", mengatakan bahawa "kami sangat percaya bahawa pengguna facebook memiliki kebebasan untuk menyatakan pendapat mereka dan kami tidak boleh mengambil kandungan, kumpulan atau laman yang berbincang tentang menentang negara, agama, entiti politik atau idea."

Keterangan selanjutnya.....

bagi peminat facebook.... renung-renungkan kenyataan ini...

walaupun ada kebaikan pada facebook ttp syarikat ini bersetongkol ngan penghinaan nabi kita. Di masa rasa sifat kasih sayang kita kepada nabi...... ? Kalau kita masih melayari laman tersebut secara tidak langsung kita sokong ngan laman itu.

No comments:

Related Posts with Thumbnails