Waktu Solat

Sunday, February 15, 2009

Ole-Ole dari Bota

Selama 5 hari aku di Bota..... ( kejohanan ragbi rimau MSSPk ), sempat aku beli oleh-oleh sikit. Nak beli banyak2 almaklum lah.. hujung bulan.. duit tinggal ciput jee.
Jadi aku beli baju nii.. harga dia RM 35.00 sehelai. Mahalnya.... ( fikir punya fikir aku pun ambil jugak ) Mula-mula ambil saiz S.. ingatkan dah kecil... rupa-rupanya sais S baju ni besar ( bukan standard saiz orang Malaysia ) Aku tanya kat taukeh, ada saiz kecil .. dia pun tunjuk saiz XXS.. ( dalam kepala otak aku ada juga saiz XXS ) . Aku pun rembat sehelai...



Dah beli kat diri sendiri... terpikir kat anak-anak pulak. Aku belek2 apa benda yang murah....
Jumpa juga... beg ni nak jee simple ttp 10 ringgit satu. Nak beli satu takut berebut aku ambil 2... melayang duit aku 20 ringgit

Dah beli beg itu tak cukup lagii , ada lagi 2 orang belum dapat ( anak ada 4 orang ) itu pun belum kira ngan anak mata, anak tekak.....
Bekas air ni aku ambil dua. Nak beli satu RM 15, taukeh tu kata " ambil satu RM15, dua kalo RM 20 ". Kesimpulannya aku ambil 2 botol.




Akhirnya dapat juga anak-anak aku ole-ole. Teringat pulak kat bini... aku tak beli apa2 pun.
Nak beli tak ada benda yang sesuai... duit balance ada RM 50.00 .. aku bagi ajee duit tu kat dia.

Selesai... kalau tak penat aku.

2 comments:

Tok Malau ... said...

untuk kawan2 takdak ka... dapat maskot katak pun ok le...

Aku Harubiru said...

kawan2 punya tahun depa....

Related Posts with Thumbnails