Waktu Solat

Wednesday, April 8, 2009

Fenomena atau Kekuasaan Allah

Sewaktu aku sampai di tempat kerja ,aku tengok ramai orang mendongngak ke langit melihat sesuatu. Aku ingat ada sesuatu bencana atau kemalangan di udara tetapi suatu kejadian yang pelik telah berlaku. Tanpa berlengah aku mengeluarkan kamera aku.......


bentuk awan yang menyerupai kalimah ALLAH




Fenomena apakah ini? Dengan kalimah ALLAH dan pelangi yang berbentuk bulatan lengkap serta matahari di tengah-tengah. Ruang di dalam lengkungan agak gelap berbanding dengan langit di luar bulatan tersebut.


Jika kita menganggap ianya suatu fenomena alam kita merasai perkara yang berlaku ini hanyalah biasa sahaja. Tetapi jika kita merasai itu adalah tanda kekuasaan ALLAH , bayangkan betapa kerdilnya kita.


Subhanallah..........

2 comments:

Tok Malau ... said...

syukran haru biru...upload gambaq...Allah menzahirkan kekuasaanNya ...Maha Suci Allah .. sepertinya isyarat dariNya..Wallahualam..

Nurjannah Saifullah said...

Assalaamu'alaykum.

tidaklah Allah mencptakan sesuatu itu dengan sia-sia dan bukan tujuan utk bermain-main... Kerana bermain-main itu sifat yang tidak layak bg Allah.

Sedangkan Allah, Maha Suci Dia yang bersifat dgn segala sifat kesempurnaan.

WaLlaahu a'lam

Related Posts with Thumbnails